Jag beställde en tjänst som kallas eBrev Webb från Posten.
Förutom att jag redan konstaterat att Posten inte gör användbara webbsidor har de tagit krånglighet till en helt ny nivå.
Jag knappade in mina adressuppgifter för att ansöka om tjänsten. Hem kommer det ett kuvert i brevlådan. På utsidan av kuvertet är adressen helt korrekt. I brevet däremot, står min gamla adress som jag flyttade ifrån för några månader sedan och till råga på allt så har jag fått ett nytt efternamn på sina ställen i brevet.
Mitt företagsnamn är dessutom som bortblåst. Jag är i stället påtvingad att använda mitt fullständiga namn (eftersom jag har en enskild firma). När jag loggar in på tjänsten på nätet har jag nu två adresser, allt beroende på vad jag ska göra.
Ska jag skicka ett så kallat eBrev så är avsändaradressen min gamla adress. Ska jag gå in och ändra adressuppgifterna under min profil, visas den nya.
Problemet ligger säkert i att de använder ett konto för företaget och ett personkonto för personen som använder företaget. Företagskontot går uppenbarligen inte att påverka på något sätt. Att de sedan lyckas hämta min gamla adress är en riktig prestation i dumhet.
Jag har kontaktat kundtjänst för att avhjälpa problemet. Vi får väl se om de kan hjälpa mig att bli lite klokare på hur det fungerar.
Nä, kanske man ska gå tillbaka till papper, kuvert och frimärke igen?